Portofino net gemist

18 mei 2023 - Ventimiglia, Italië

Ciao a tutti

We zijn weer een stapje dichter bij Friesland. Vandaag zijn we aangekomen bij een wel heel bijzondere B&B. Eigenlijk zouden we pas morgen hier aankomen. Maar als je denkt dat morgen vandaag is dan ben je een dag te vroeg. Er was gelukkig nog een kamer vrij en wel voor 2 dagen.

Deze B&B ligt helemaal boven in de bergen en er gaat maar één weggetje naar toe. Krullend naar boven in de eerste versnelling had zelfs het Altootje moeite op koers te blijven. En dan kom je op een soort pleintje waar meerdere auto's staan en houd de weg op. Dat was het dan. De B&B is één van de ongeveer 10 huizen die hier staan en is tevens een klein restaurantje. Vanavond maakt de gastheer een lekkere maaltijd voor ons klaar met lokale producten.

We zijn zo'n beetje de hele dag aan het toeren geweest. Af en toe de tolweg pakkend die ook langs de kust loopt om even wat kilmeters te maken. Dan weer afzakken naar de kustlijn om zigzaggend langs de zee door kustplaatsjes te rijden. Gemiddelde snelheid rond de 40 km/u. Je merkt wel dat je in het rijkere gedeelte van Italië zit. Heel veel jachthavens en grote jachten buitengaats.

We zouden in Portofino koffie gaan drinken. Maar of de duffel er mee speelt. Net voordat we bij het plaatsje aankwamen werden we door de politie tegengehouden omdat het plaatsje te vol was met toeristen. Wij weer. Dan maar koffie drinken in Paraggi het volgende kustplekje. Ook mooi trouwens.

Goed. We zitten nu dus in het bergdorpje Villatella bij de B&B Agriturismo Vecchio Frantoio. Morgen een vrij rooster. Misschien even naar Frankrijk. Zitten we heel dicht bij. Nice is een optie. Wie weet.

Net het eten op. Home made ravioli als voorgerecht. Rolletjes varkensfricandeau met eigen gekweekte witte bonen. En als toetje twee ijsbolletjes met Italiaanse likeur. Heerlijk...en dat boven op een berg.

Nou luitjes. De buik is weer rond en we gaan langzaam naar de nacht. Voor straks.....welterusten en tot morgen.

Jan en Wieke

1. Gjilke:
    19 mei 2023
    Dan ben je wel echt op vakantie. Als je denkt dat vandaag morgen is ;)