Een dagje later.

12 mei 2023 - Durrës District, Albanië

Dag Allemaal,

We zijn een dagje later met onze blog. Gisteren waren we helemaal van de kaart. Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten. Geen puf meer voor een blog. Nou dan doen we er vandaag een schepje bovenop.

Eerst terug naar gisteren. We zouden een toertocht doen om twee meren en daarbij Albanië en Griekenland aandoen. Nou, dat is dus niet gelukt. De wolken hingen zwaar over de bergen. Net die bergen die wij zouden bestijgen. Bij het eerste viewpoint niks te zien nada. Tweede Viewpoint het zelfde. En wie komen we boven op de berg tegen. Nederlanders. Twee campertjes. Ook een paar verdwaalde motorrijders. Verder geen tegenligger gezien. Even waande we boven de wolken, maar dat was snel afgelopen.

Kronkelend naar beneden zijn we toen maar een bakkie gaan scoren in Ohrid. Bij 15 graden en druilige regen geen plek om even uit je bol te gaan. Nou doen we dat sowieso niet. We moesten 100 dinar betalen voor een uurtje parkeren aan het water. Nou lijkt dat veel maar omgerekend is dat €1,63.

Vanwege het weer besloten we toch maar om onze safari af te breken en terug te gaan naar het hotel. De darmen begonnen al wat te borrelen en dat is een teken om rapido de WC van ons hotelletje op te zoeken.

Vandaag zijn we aangekomen in Durrës. Een havenstad aan de westkust van Albanië. Morgen pakken we de veerboot naar Italië.
We zijn nog door Tirana gereden en wat ons opviel waren de mooie muurschilderingen op oude versleten flats. Ik herinner me nog een verhaal dat de burgemeester van Tirana de stad wat wou opfleuren zonder van alles af te breken en weer op te bouwen. Nee gewoon heel simpel door flats en grote gouwen een kleurtje te geven en hier en daar te voorzien van een prachtige muurschildring. Slimme vent, die burgervader.

Het was weer een toer om het hotel te vinden. Tom zat helemaal verkeerd en de iPhone appjes konden het hotel ook al niet vinden. Dan moet je de weg vragen. Gelukkig troffen we een jonge Albanees die ons heeft geholpen. Uiteindelijk het Olivia's Hill Resort gevonden. Groot hotel, met zwembad en een lux restaurant. Niet dat we gaan zwemmen. Daarvoor is het nog te koud. Alhoewel vandaag de zon meer aanwezig was.

Sorry mensen. dit keer maar 2 foto's en een filmpje.

Tabée, het is weer welletjes. Morgen weer een nieuwe dag.

Groetjes
Jan en Wieke