Druilerige en koude reisdag.

10 mei 2023 - Bitola, Macedonië

Daar zijn we weer.

We hebben Skopje verlaten en zijn via de Matka Canyon naar het plaatsje Bitola gereden. Ons slaapplekje is in Hotel Theatre. Een sfeervol klein hotelletje niet ver van het centrum. We blijven hier 2 nachten .

Maar voor dat we er arriveerden zijn we in de Matka Canyon geweest. Door het wat tegenvallende weer was het bij de canyon heel rustig. We hadden de canyon bijna voor ons alleen. Zelfs ons boottochtje door de kronkelende canyon was zeer privé. De bootsman was al lang blij dat hij eindelijk 2 passagiers had. Troffen wij dat even.

De laag hangende mistwolken boven de canyon gaf een mystieke sfeer. Bijna luguber en tocht mooi om te zien. Natuurlijk even koffie gedronken bij het tegen de canyonwand aan hangende restaurant*.

De weg naar Bitola vervolgend zijn we door diverse dorpjes gereden. Bij bijna elk dopje was wel een moskee te bewonderen. De meeste met één toren (minaret). Soms hebben ze meerdere minaretten. Wellicht hebben moskeeën met meerdere minaretten meer aanzien. Wie weet.

Morgen gaan we rondtoeren in de omgeving van Bitola. We beginnen in Ohrid* en gaan dan half rond het meer van Ohrid naar Albanië om vervolgens weer om het prespameer* weer terug te rijden naar Bitola. Oh ja, we pakken dan ook nog een stukje Griekenland mee. Moet kunnen toch?

Voor vandaag is het weer gedaan. Geniet van de foto's/filmpjes. Laterrrrrrrrrrrrr

Jan en Wieke

* De dikgedrukte lichtblauwe woorden zijn hyperlinks. Door er op te klikken kom je op het betreffende onderwerp.

1. Pytsje Kampen van der Heide:
    11 mei 2023
    wie hjir de leste tiid ek net alles mei it waar.. komt noch wol hope wij as boere familju it gers groei us bij de boxen yn..