Skopje in de regen.

9 mei 2023 - Skopje, Macedonië

Здраво на сите,

We zijn in Noord-Macedonië beland. En wel in Skopje, de hoofdstad. We logeren in het Ambasador Hotel, in het hartje van de stad.
Het weer is omgeslagen. Het is bewolkt, druilerig en een beetje koeler. Maar toch nog lekker om rond te stappen.

Vanmorgen in Pristina hebben we ons Altootje even naar de garage gebracht. De rem aan de linker voorkant piepte hinderijk. Tja dan moet je dat even na laten kijken. Ze hebben de voorste remblokjes voor de zekerheid vervangen.

Het was dit keer maar een kort ritje. Nog geen 120 km. Toch nog mooie natuur onderweg gezien. Tussen de middag ergens bij een wegrestaurant goulash soep met brood gegeten. Tussen allemaal Kosovaarse bouwvakkers. We kregen van de zaak nog een soort van pannenkoek taartpunt om te proeven. Heel bijzonder. Zo'n 8 lagen pannenkoek vellen op elkaar. Wel stevige kost.

Bij het binnenrijden van Skopje was het weer een uitdaging om bij het hotel komen. Maar het is gelukt. Dankzij Tom die ons dit keer feilloos door het drukke verkeer loodste. Af en toe waren de straatjes zo nauw dat we bijna de spiegels van de tegenliggers raakten. Wij blij dat we zo'n klein Altootje hebben.

Het hotel staat in een mooi laan met bomen vol in het blad. In de glorietijden moet dit een chique buurt geweest zijn. We konden om de hoek eten. Een sushi restaurant. Heel lekker allemaal.

Helaas dit keer geen foto's. Maar dat maken we morgen wel weer goed. Dan gaan we via de Matka Canyon naar ons volgde slaapplekje in Bitola. Dit plaatsje ligt vlak bij de Albanese grens. We blijven er 2 nachten om de omgeving wat te verkennen. De natuur schijnt er heel mooi te zijn.

We sluiten af. Straks nog even het songfestival zien en dan de oogjes dicht.
Tot morgen

Jan en Wieke