Door bergen en dalen

3 mei 2023 - Povile, Kroatië

Grüß Gott freunden,

Dachten we eerst snel door Österreich te vliegen, blijkt de iPhone routeplanner (niet onze Tom) een snellere route naar onze bestemming in Kroatië in petto te hebben. En dat was een uitstekend idee. Dwars door Tirol, door prachtige dorpjes, groene bergweiden en immense bergmassa's. Af en toe door de berg heen, maar vaker zigzaggend er over heen. Wat hebben we genoten van al dat moois.

We zijn zelfs door Kitzbühel gereden waar 's werelds bekendste skiwedstrijd, "die Hahnenkamm rennen", wordt gehouden. Er lag geen sneeuw meer dus de wereldtop was al naar huis. Und die Mädchen aus Tirol (even op de link klikken) waren ook nergens te bekennen. Das war einmal.
En natuurlijk echte warme Apfelstrudel gegeten. Met vanille saus. Bij een traditioneel Gästehaus boven op een berg. Hoe mooi wil je het hebben.

We hebben vandaag 5 landen aangedaan. Duitsland, Oostenrijk, Italië, Slovenië en Kroatië. Flink opgeschoten.
Nu zitten we in Povile, Kroatië. Morgen gaan we naar Dubrovnik (klik op de link), een vestingstadje in het uiterste zuiden van Kroatië.

Welterusten!

Jan en Wieke

1. Hans van der Lem:
    4 mei 2023
    Jullie zijn weer goed bezig. Prachtig.
    Als er tijd voor is, is een bezoek aan de Plitvici meren de moeite waard. Vonden wij heel indrukwekkend.
    Goede reis, Hans en Ria
  2. Pytsje Kampen van der Heide:
    4 mei 2023
    Wij genieten beide van jullie reis lustigheid heb het goed met bij ingesloten uit It H
    Heidenskip in groet.
  3. Hillie en Leo:
    4 mei 2023
    En nu de foto's nog van al dat moois! :-)