We zijn weer onderweg

2 mei 2023 - Dietfurt, Duitsland

Hallo..... zijn jullie daar? Jan en Wieke hier!

Aha, daar zijn jullie al.
Ja ja, we zijn even uit beeld geweest, maar weer helemaal terug. Met nieuwe reisavonturen.
En jullie zitten weer op de eerste rij. Wat een bofkonten zijn jullie toch.

Goed. Waar gaat de reis dit keer heen. Nou, we trekken weer rond in ons Altootje. Eerst door de Balkan en op terugreis langs de Italiaans westkust. Met behulp van Tom (onze tomtom) weer slingerend over bergen en door dalen.

Vorig jaar oktober zijn we geëindigd in Kroatië en daar pakken we de draad weer op. De eerste 2 dagen via de Duitse, Oostenrijkse en Sloveense snelwegen zo snel mogelijk naar de onderkant van Kroatië. Startpunt is Dubrovnik in het onderste puntje.

Vandaar starten we onze reis door de zuidelijke Balkanlanden. Eerst via de prachtige natuurparken van Montenegro naar Kosovo. Dan weer door naar Noord-Macedonië waar we kennis gaan maken met één van de mooiste Balkanlanden. De reis gaat dan verder via Albanië naar Italië. In de Albanese havenstad Durrës pakken we de veerboot naar Bari in Italië. Tenslotte via de Italiaanse westkust omhoog weer naar Nederland.

We maken weer gebruik van B&B's en voor noodgevallen hebben we een tentje mee. We zijn benieuwd hoe dat zal gaan. Dat wordt lachen natuurlijk.

We zitten nu in een Gasthof in Dietfurt, Zuid-Duitsland. Morgen weer vroeg in de weer en dan op naar onze 2e tussenstop in Novi Vinodolski, Kroatië.

Mooi, de lijnen zijn uitgezet. Tom is er klaar voor en wij ook. Gaan met die banaan.

Jan en Wieke

1. Hillie en Leo:
    2 mei 2023
    Heel veel plezier en geniet ook van alles onderweg naar Dubrovnik!
    Goede reis!
  2. Trynke:
    2 mei 2023
    In hiele goeie reis tawinske. Byzonder dat we op afstand mei geniete meie.
  3. Joop & Carla:
    2 mei 2023
    De 2 bofkonten op nr. 9 zitten nu al weer mee te genieten. Jullie intro is al weer leuk om te lezen. We kijken uit naar het vervolg van jullie reisverhaal.
    Goeie reis.
  4. Familie Baron:
    3 mei 2023
    Dat begint goed. Een hele goede reis gewenst en veel plezier!