Paradijs in Moshi

16 februari 2022 - Moshi, Tanzania

Het is dinsdag 15 februari 2022

We zijn neergestreken in het paradijsje van Vivian en Hans Yambazi. Een mooi huis omringt door een prachtige tuin midden in de wijk Soweto. Niet de Soweto bij Johannesburg (Zuid Afrika) maar een buitenwijk van Moshi. In deze wijk hebben de drie Friezen (jullie wel bekend) in 2020 de eerste van de 2 timmerwerkplaatsen opgezet. De andere is natuurlijk die van Kilangala (2021).

In anderhalf jaar tijd heeft Hans er een bloeiend bedrijf van gemaakt. Aan de buitenkant zijn allemaal winkeltjes bijgebouwd die hij verhuurd. Er is zelfs een kleine apotheek en een eettentje. De weg is zoals hij 3 jaar geleden al voorspelde geasfalteerd. Dit betekent dat de bedrijvigheid rondom zijn werkplaats zal toenemen. Dit project uit 2021 heeft goed uitgepakt. Zo’n 200 mensen, direct en indirect, profiteren van de aanwezigheid van de timmerwerkplaats. En daar mogen we best wel trots op zijn.

We zijn vanmiddag ook even in het KCMC ziekenhuis geweest om oude bekende op te zoeken. We lopen tegen de General Manager (CEO) aan en het weerzien is hartelijk. Even samen op de foto. De andere heer op de foto is de huidige ICT manager Mark Benning.

Gjilke heeft in het ziekenhuis ook even met de dames van de HRM afdeling gepraat. Zij werken hier nog met papieren personeelsdossiers. Gjilke zou Gjilke niet zijn om een paar goede adviezen achter te laten.

Jullie kunnen wel merken dat we even in de ruststand zijn gegaan. Minder avontuur dus ook minder blogtekst.

Morgen wellicht meer

Gjilke en Jan