Het Skadar meer

6 mei 2023 - Danilovgrad, Montenegro

Dobro veče momci,

Het is 8 uur in de morgen, de zon is vol in de weer. Het kleine balkonnetje geeft zicht op de achtertuin van de buren. Veel bouwmateriaal her en der. Er wordt hier veel gebouwd. Overal reizen appartementen en hotels uit de grond. Montenegro aan de kust is booming bussiness.

Het ontbijt. Altijd weer een hoogtepunt. Vanmorgen werd ons weer een voortreffelijk ontbijt voorgeschoteld. Naast de gebruikelijke roerei en worstjes nu ook allerlei liflafjes. Specialiteiten van de streek. Heel bijzonder.

Zoals al aangekondigd zijn we vandaag half om het Skadar meer heen gereden. Met hier en daar viewpoints met prachtige uitzichten. Tom heeft ons de weg gewezen. En natuurlijk met zo veel mogelijk bochten en hoogteverschillen. Dat hebben we geweten. Bijna dronken van al dat gekronkel kwamen we aan bij het eerste viewpoint. Een prachtig uitzicht over het meer werd ons voorgeschoteld. De viewpoints daarna werden steeds mooier met als ultiem toetje het uitzicht zoals die ook veelvuldig op internet is te zien. Wat kan de natuur toch mooi zijn.

Skadar meer (Er zijn nog meer foto's te zien. En zelfs een videofilmpje.)

We hebben zelfs even langs de weg gepicknickt. Verbaasde gezichten in passerende auto's. Dat zijn die Montegreinen niet gewend.

Morgen gaan we via Albanië naar de hoofdstad van Kosovo, Pristina. We hebben midden in het centrum daar een hotelletje geboekt. Dat was her weer voor nu. Morgen meer....

En voor straks....welterusten.

Jan en Wieke